Höst-tankar

Imorse när vi vaknade så var det bara 7 grader ute. Betyder det att hösten faktiskt redan är här? Eller får vi månne ännu njuta av varma dagar? Själv tycker jag om hästen när man får klä på sig varma tröjor och halsdukar, och kvällarna är mörka och mysiga. Och sen alla träd, löven i gult och orange. Och tända ljus på kvällarna. Det är ju bara så mysigt. Men å andra sidan så tycker jag inte alls om att det blir kallt. Vad ska man klä på lilla O? Har han för varmt eller fryser han? Borde jag ha satt på honom ännu en tröja eller? Ucsh, gillar inte alls! Det är inte lätt med de små kan jag tala om.

Ett annat hösttecken är att Karlebynejdens instituts kursutbud för vintern kom på posten. Har suttit och bläddrat i den nu flera gånger från pärm till pärm. Kanske jag skulle gå på någon kurs i vinter. Överväger faktiskt att börja dansa balett (ja ni får skratta). Vem har inte som liten velat dansa balett och bli prima ballerina? Jag kommer faktiskt inte ihåg att jag gjorde det som liten, så det kanske är därför som jag fastnade vid den tanken nu. Och sen är det ju bra träning, vilket jag definitivt skulle behöva. Kan tala om att efter en graviditet och -25kg så behövs det verkligen lite träning för att slippa allt "det lösa". Och gymmet och jag kommer inte överens. Så balett kanske skulle vara min grej.



Tycker att den här bilden har lite höst-känsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0